Community of Dutch Sim Racers
Je bent niet ingelogd.
Olaatjes,
Als iemand de race wint is het dan een idee om diegene meer gewicht te laten meenemen. In het echt is dat toch ook het geval. 10 of 20 liter meer brandstof toevoegen moet dan uitmaken en houden we het nog spannender. Extra brandstof helpt volgens mij wel want een kwali rijden met een volle tank duurt bij mij langer dan een bijna lege tank.
Wat vinden jullie daarvan?
Het is een interessant voorstel van Dion.
Laten we even kijken hoe het de komende raceavond met de Mini's weer uitpakt zonder strafgewicht in de eerste 2 races.
Als de verschillen tussen eerste en laatste groot zijn kunnen we in de volgende 3 races uitproberen wat het verschil dan is.
Maar dan moeten we ook kijken hoe de nummers 2, 3 en 4 qua afstand tot de winnaar zitten, misschien moeten die ook wel extra liters hebben. (aantal extra liters per seconde verschil t.o.v. de laatste finisher?) Wordt waarschijnlijk wel ingewikkeld.
Als ik wat thuis ben op Mondello zal ik eens testen wat een volle tank uitmaakt.
Marcel Robbemont heeft ooit getest in een Alfa met volle tank, maar dat mmkte niet zoveel uit.
Maar Mini's zijn lichter...
Groet Jan