Dutch Digital Drivers forum

Community of Dutch Sim Racers

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Eerstvolgende race-avond op 17 september. Locatie: Drukkerij van Deventer, 's-Gravenzande. Circuit: Zandvoort Nationaal, auto: Mini 1275S.

#1 08-08-2008 18:04

Marcel Robbemond
Driving member
Bijdragen: 36

GTR Evolution beelden

#2 10-08-2008 17:43

Henry Soenarko
Moderator & Driving member
Bijdragen: 77

Re: GTR Evolution beelden

Ziet er fantastisch uit. Niet alleen de auto's maar ook de Nordschleife en de regen.

Nog even een tip. Ik weet niet of het jullie al wisten, maar onder sommige YouTube-filmpjes zie je in het kadertje eronder met de Rating soms ook "bekijken in hoge kwaliteit" staan. Nog mooier. Helaas staat YouTube niet toe om gelijk naar de highres versie te linken. Waarschijnlijk in verband met bandbreedte.

#3 13-08-2008 15:35

Robin Middelburg
Non driving member
Bijdragen: 26

Dat ziet er nog eens mooi uit!!
Maar toch weer tipisch SimBin:
- De geluiden van de S7 zijn precies hetzelfde als de sounds uit GTR1 en GTR2 terwijl ,als ik echte onboard video's bekijk, die in het echt heel anders klinkt.
- Voor de Z4M hebben ze geluiden uit GTL gebruikt, om precies te zijn de geluiden van de BMW CSL.
- De Apollo klinkt net als een mustang, veel te laag toerig.
- En jammer dat er (voor zover bekend) geen extra Porsche's in het spel zitten. Porsche is ondertussen 'the' greenhell-brand geworden.

Maar ben benieuwd!

Laatst bewerkt door Robin Middelburg (13-08-2008 15:44)

Groeten,
Robin

#4 01-09-2008 17:18

Marcel Robbemond
Driving member

Het spel is inmiddels in mijn bezit, en ik vind het echt wel een aanrader. Hoewel ik het nog niet eens met hoge resolutie en met veel extra's aan kan rijden, want dat trekt mijn computer nl. niet! Zeker de Nordschleife vraagt erg veel van je pc. Maar dat is over een paar weken ook weer opgelost; want er komt een nieuwe......

Ik vind het zeker een leuke aanvulling op Race07 en zeer de moeite waard, maar er blijft natuurlijk altijd wel wat te wensen over. Zoals bijv. een spel met alle auto's van Le Mans erin, dat zou helemaal top zijn. Zeker omdat ik ze nu van dichtbij heb gezien op de Nurburgring; nog bedankt Ig, ga je volgend jaar weer op vakantie rond die tijd?

Gr. Marcel

#5 04-09-2008 16:41

Robin Middelburg
Non driving member

Ben het helemaal met je eens Marcel! Wat voor systeem ben jij van plan te gaan kopen?

Ondertussen heb ik het spel ook en ik ben eigenlijk verbaast over de verbeteringen ten opzichte van Race07. De physics, sounds en graphics zijn flink onder handen genomen. Alle drie zijn ze er echt heel erg op vooruit gegaan.
Op mijn vorige systeem (Pentium 4 3,0 GHz, ATI 9800 XT 512MB en 1 GB RAM) kon ik de Nurburgring alleen laden met alle settings zo laag als t maar kan. Maar sinds een aantal weken heb ik mijn nieuwe PC in bezit en het loopt hier als een zonnetje. Een aantal specs: Core2Duo 3.16 GHZ, NVidia GeForce GTX260 896MB, 4 GB Ram en een mooi Samsung 22" schermpje. Nu kan ik makkelijk met 20 auto's over de Nurburgring rijden met de graphics op maximaal met een resolutie van 1680x1050.

Groeten,
Robin

#6 04-09-2008 17:06

Marcel Robbemond
Driving member

Ik denk dat het een systeem van Paradigit wordt, want die zit redelijk dichtbij en daar heb ik goede ervaringen mee. Nu hebben ze er dez te koop waar ik interesse in hebt:

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2163

Intel® Core™2 Quad Q6700
Legitieme Windows Vista® Home Premium
4 GB geheugen
1,2 TB harddisk
GeForce® 9800GX2 1GB

Maar ik verwacht na mijn vakantie dat er weer een 'upgrade' is. Ik ga hem verder ook niet overclocken, want daar heb ik toch geen verstand van.

Ben wel erg benieuwd hoe mijn spellen (GTR2, GTRE en rFactor) eruit zien op een nieuwe krachtigere pc.

Gr. Marcel

#7 05-09-2008 11:39

Robin Middelburg
Non driving member

Dat systeem ziet er heel goed uit!
Die van mij komt ook bij de Paradigit vandaan. Ik heb de PC zelf geconfigureerd, met als basis de Flex-PC Topklasse. Mede door de ruimere keuze uit onderdelen en omdat de Flex-PC's nog met XP geleverd kunnen worden. Weet je wel zeker dat je Vista wil gebruiken?
En had je zelf al de opties doorlopen? De standaard 520W voeding is te weinige voor een 9800 in SLI. Ik heb er zelf 700W in zitten. Er zit nu 1 GTX260 in maar als de kaart wat goedkoper gaat worden zet ik er misschien nog één bij. Dan is 700W toch wel nodig.

Ik zal eens wat screenshots van GTR Evo en Race Driver Grid online zetten.
Hier wat screenshots uit Race Driver Grid tongue

Laatst bewerkt door Robin Middelburg (05-09-2008 17:40)

Groeten,
Robin

#8 12-09-2008 21:32

Ig de Bakker
Administrator
Bijdragen: 66

Marcel, fijn dat je ervan hebt genoten. De Le Mans Series is een voor velen onbekende lekkernij.
En wat volgend jaar betreft: als ik niet met vakantie ben, mag je ook mee.
Laat je me dan wel een keertje winnen met GT Legends?

Ook ik heb GTR Evolution gekocht.
Zelfs op mijn vintage PC loopt het goed, en dat terwijl ik van de GTR-E assistent de settings op high moest zetten.
Ik ben het met Robin eens dat het gevoel duidelijk anders is dan de vorige edities, en het lijkt me ook makkelijker te rijden.
De geluiden "gepikt"? Mij maakt het niet uit, ook die geluiden klinken goed, en als je het wat harder zet waan je je echt aan boord.

Vinden jullie GTR-Evolution een serieus alternatief voor onze GT Legends?
Met de No-CD patch is hij zonder DVD te spelen.
We missen dan allen de historische auto's, maar de Radicals en Caterhams zijn ook erg leuk.

Groet,
Ig

#9 13-09-2008 18:08

Robin Middelburg
Non driving member

Het is inderdaad niet erg dat de geluiden ´geleend´ zijn van de andere SimBin games. Op de video´s klonken de auto´s een stuk slechter/saaier dan wanneer je het spel zelf speelt.

Zelf zou ik GTR Evo niet zien als alternatief voor GTL. GTL is echt alleen gemaakt voor de historische auto´s en GTR Evo alleen voor moderne GT´s en toerwagens. Ik denk als je de auto´s van GTL in GTR Evo gaat stoppen de auto´s te makkelijk te rijden zijn.
Maar inderdaad, de Radicals en Caterhams zijn super leuke auto´s. De Caterhams zijn erg leuk om op de Nurburgring Tourist te rijden, lekker driften en glijden.

Robin
BTW, ik kijk regelmatig op www.autojunk.nl (een autospot site) en tot mijn verbazing zag ik dat John met zijn Maserati Quattroporte ook is gespot: http://www.autojunk.nl/clips/view/145912. Als je goed kijkt kan je hem zien zitten.

Groeten,
Robin

#10 20-09-2008 21:11

Marcel Robbemond
Driving member

Ben net terug van vakantie en zoals verwacht is die pc die ik gezien heb bij Paradigit geupgrade, dit is de link:

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2163

Er zit nu een zwaardere voeding en de videokaart is een GTX260, dit is ongeveer wat jij nu ook hebt Robin. Zou het nog zinvol zijn om te deze te upgraden naar een GTX280? Is wel weer € 170; ik twijfel daar namelijk nog over.

Marcel

#11 21-09-2008 10:40

Robin Middelburg
Non driving member

Zelf zat ik inderdaad ook te denken om meteen de GTX280 te nemen maar mede door de hogere prijs heb ik dat toch maar niet gedaan. Volgens mij is het verschil tussen de GTX260 en GTX280 op dit moment nog niet zo heel erg merkbaar. Het enige verschil wat echt merkbaar is, is het verschil in onboard geheugen. Maar het verschil tussen 896MB en 1 GB vind ik zelf geen € 170 waard.

Wat je wel kan overwegen is na verloop van tijd een tweede GTX260 erbij kopen en in SLI er bij zetten. Als je ze in 2-SLI opstelling zet (met een SLI brug) heb je een supersnelle videokaart. Ik denk dat ik dit zelf ook ga doen maar ik wacht daar wel mee tot de GTX260 wat in prijs gezakt is.

Succes ermee!
Robin

Groeten,
Robin

#12 01-10-2008 10:21

Dion de Vries
Driving member
Bijdragen: 41
Website

Ja, ik heb 'm net ook gekocht. Strakjes installeren, ben benieuwd of de Acer het trekt.

Groet,
Dion

Met vriendelijke groet,
Dion de Vries
See your car @ www.turn1.nl    www.auto-evenementen.nl

#13 01-10-2008 17:44

Marcel Robbemond
Driving member

En ik heb mijn nieuwe pc inmiddels een paar dagen. Pfff, het is wel wennen Vista maar de spellen draaien als een tierelier dus dat is echt perfect!

Ig kan ik bij jou die Hub op komen halen om een netwerk thuis te simuleren? Hopelijk kan ik dan het probleem met XP en Vista oplossen, mijn oude pc heb ik namelijk nog. Mail me even want ik heb jouw e-mailadres niet.

Gr. Marcel

#14 01-10-2008 21:13

Administrator
Administrator
Bijdragen: 28

Marcel,
het e-mailadres van een lid staat onder zijn avatar. In verband met privacy en ter voorkoming van Spam is het e-mailadres alleen zichtbaar als je ingelogd bent en dus alleen voor leden.

Aan alle leden de vraag om als je van e-mailadres verandert, dit aan te passen in je persoonlijke profiel van deze site.

N.B. Zet nooit je e-mailadres in een bericht!

Bulletin Board voettekst