Community of Dutch Sim Racers
Je bent niet ingelogd.
Het seizoen is bijna voorbij, tijd om aan 2008 te denken.
We zijn tevreden over de huidige manier van racen, gelijke auto's, slechts twee circuits, lekker spannend, ook zonder oefenen kun je zo scoren.
We horen toch ook wel eens kritische geluiden over de auto's en circuits. Zo kan niet iedereen met de Alfa en Cortina uit de voeten en wordt het steeds maar rijden op Zandvoort en Zolder sommigen wat teveel.
Daarom overwegen we de autokeuze vrij te maken, met als enige beperking de TC65 klasse te handhaven. Denk je met een andere auto binnen deze klasse de Alfa's en Cortina's aan te kunnen, dan zou dat mogen. We willen nog tenminste 1 jaar in TC-65 rijden voordat we eventueel overstappen naar GTC-65.
Wat circuits betreft: we handhaven de keuze voor 2 vaste circuits, maar we gaan in 2008 wel op andere circuits rijden. Uitgangspunt moet een rondjetijd in de Alfa zijn van rond de 2 minuten i.v.m. de racelengte van 7 rondjes.
Aan jullie het verzoek om je 3 favoriete circuits met een dergelijke rondetijd op dit forum kenbaar te maken. We kunnen aan de hand van de voorkeuren een democratische keuze maken.
Wat betreft de auto's, graag jullie mening over een mogelijke uitbreiding van het aantal types.
Heb je nog andere tips of wensen, laat het ook weten.
Groet,
ig de Bakker
En dit is wellicht een handige link om de toptijden per circuit te bekijken.
http://www.nogripracing.com/hotlaps/gtl … mp;class=1
OK, mijn eerste voorstel:
Birmingham Long, we reden dit in SCGT als Barbers Motorsport Park.
Ik heb eigenlijk maar één voorkeur en dat is om Zandvoort te blijven rijden. Verder denk ik dat je pas kan oordelen over een circuit als je er tig rondjes op heb gereden. Dus... ik sluit me netjes aan bij de meerderheid.
(Easy) Jan
Ik heb eens wat rondjes op verschillende circuits gereden (ong. 30) en komt tot de conclusie dat Road Atlanta (met chicane) en Barbers (Birgmingham) erg leuk zijn om te rijden.
Dit is mijn voorlopige keus. Ik ga nu verder racen op andere circuits.
Marcel van Paassen (M@cDriver)
Mij maakt het niet uit welke het wordt, als het maar 2 andere circuits worden dan Zandvoort en Zolder.
Gr. Marcel
Weinig constructieve reacties helaas.
We gaan in principe nu voor de Nurburgring gp en Birmingham/Barbers.
Maar er is ook bij velen de wens om Zandvoort er in te houden.
Misschien een combinatie van 3 circuits, die we afwisselen.
Of per avond 2 wedstijden op het wisselcircuit en de afsluitende race op Zandvoort?
Wat auto's betreft gaan we dan over op een keuze van elke auto uit TC65.
een ander gek idee:
Met het ook op de uitslag van het kampioenschap en de rondetijden van de toppers is het een idee om deze in een moeilijkere (=langzamere) auto te zetten, zoals bijvoorbeeld een Falcon of Mustang? Dan zou het verschil in rondetijden t.o.v. de iets langzamere deelnemers gecompenseerd kunnen worden.
Ben benieuwd naar jullie mening.
Wat betreft de circuits; Birmingham/Barbers ken ik nog niet, dit circuit moet ik nog downloaden.
Maar de Nurburgring vind ik echt niet lekker rijden en ook loopt dat circuit op mijn computer minder soepel. Kunnen we daar niet Imola voor in de plaats doen? Loopt soepeler, de ideale lijn is veel vloeiender als bij de Nurburgring en de rondetijd is ook lager.
Het idee van de langzamere auto's voor de snellere deelnemers zouden we misschien eens moeten testen.
Groet en iedereen de beste wensen voor 2008! ![]()
Marcel
Heb net Birmingham/Barbers gedownload en een stukje gereden; erg leuk circuit! Maar geen Nurburgring graag.
Laatst bewerkt door Marcel Robbemond (05-01-2008 19:23)