Community of Dutch Sim Racers
Je bent niet ingelogd.
Ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van Caterham heeft SimBin een expansion pack for Race uitgebracht. In deze uitbreiding vind je een aantal prachtige (klassieke) modellen zoals de Caterham CSR 200, CSR 260 en de CSR 320 Concept in diverse skins. In totaal 60 nieuwe bolides waarmee je de circuits onveilig kan maken.
Daarnaast twee nieuwe circuits: het legendarische Imola en Estoril. Verder nog een aantal verbeteringen op het gebied van performance (je moest voor Race wel een hele krachtige computer hebben om alle features aan te zetten), een performance monitor om de optimale grafische instellingen te vinden en een nieuwe interface voor het afstellen van je stuurtje of andere controller.
Als dank aan de loyale fans van SimBin games heeft Henrik Roos (CEO) besloten om tot 22 juni de expansion pack gratis weg te geven. Daarna kost hij 5 Euro.
Ga als volgt te werk.
- Start Steam (niet het spel Race) en laat deze open staan
- Ga met je internet browser naar http://storefront.steampowered.com/Stea … sage/1086/
- Klik op "Get it now"
- Ga weer terug Steam en bevestig dat je de expansion pack wil downloaden
Door de beveiligingen van Steam kan ik de expansion pack helaas niet downloaden en op onze server zetten.
Ik heb de uitbreiding gedownload en geïnstalleerd maar nog niet uitgeprobeerd. Maar ik zal mijn ervaringen binnenkort op dit forum met jullie delen. Dit is het eerste spel van SimBin met open auto's en daarmee lijkt het er op dat ze hiermee een voorschot nemen op de nog te verschijnen opvolger Race 2007, waarin meer open auto's zijn beloofd.
Caterham, m'n oude liefde.
Had er bijna een gekocht!
Nadeel, die tent past er echt niet in.
En als je RACE niet kunt draaien op je oudere PC, heb je hier de conversie voor GTR2:
http://files.filefront.com/WTCC+2006+Mo … einfo.html
Bij mij loopt het prima, alleen heb je dan (nog) geen Caterhams.
@Jan: dat wordt een "bakkie" er achter hangen of je meisje thuis laten.
Op de site van Caterham niet alleen de nieuwe modellen, maar ook een paar 2e hands exemplaren die de Engelsen zo mooi aanduiden met de term Pre-owned.
Zoals beloofd hierbij mijn eerste ervaringen met de Caterham Expansion Pack. Een mini review.
De door SimBin beloofde performance verbeteringen kan ik niet bevestigen (of ontkennen) omdat mijn PC ruim aan de minimum en aanbevolen systeemvereisten voldoet.
Nieuw is de Performance monitor een hulpmiddel om je grafische instellingen af te stellen. Je vindt deze onder [Options][Visual Settings][Environment]. Zet deze op "Enable" (standaard staat deze uit). Daarna zet je de Auto Change Settings op "Yes". Kies vervolgens een Target Frame Rate. Minimum is 25-35 fps en dit loopt in stappen op naar 65-75 fps. Ga vervolgens terug naar bijvoorbeeld Quick Race en rijdt een aantal rondjes. Aan het einde van de race komt het spel met een aanbeveling die je al dan niet kan accepteren. Een handig hulpmiddel als je grafische kaart het niet kan bijbenen.
De interface om je stuurtje of controller af te stellen is aangepast en ondersteunt standaard meer racestuurtjes. Een verbetering dat wel, maar niet echt spectaculair.
De nieuwe circuits Imola en Estoril zijn van de kwaliteit die we van SimBin mogen verwachten. Overigens staan deze circuits niet op de officiele WTCC kalender, maar mij hoor je niet klagen. Ik kijk al uit naar Race 2007, want daar komt ongetwijfeld Zandvoort in. En dan maar wachten tot iemand 'm converteert naar GT Legends.
En dan waar het uiteindelijk om ging: de Caterhams. Laat ik maar gelijk met de conclusie beginnen: in één woord fantastisch! Na alle Sportscars en GT's van Sportscar GT, GTR (1 en 2) en GT Legends toch wel weer heel leuk om in een open racewagen te rijden. Je voelt de wind bijna door je haren waaien. En omdat je de voorwielen ziet, kan je echt heel nauwkeurig een bocht insturen.
De Caterham CSR 200 (het getal staat voor het aantal pk's) is redelijk makkelijk te besturen. Ook zonder oefenen kan je al snel goede tijden rijden. En driften zonder je wagen plat te rijden! De rondetijden liggen dicht bij die van de WTCC wagens.
De CSR 260 heeft niet alleen 60 pk meer maar ook nog eens een 6-bak. Dit is een serieuze racer, maar die extra pk's kunnen van een vriend in een keer veranderen in een nachtmerrie. Want als je te vroeg of te hard op het gas trapt, ga je gegarandeerd in de rondte. Op Monza ging ik 6 seconde sneller dan met de CSR 200.
Voor de CSR 320 gaat eigenlijk hetzelfde op. Nog een keer 60 extra paardekrachten. Op Monza reed ik daarmee nog eens 3 seconde van de tijd af. Deze wagen bestaat overigens volgens mij (nog) niet in het echt. Bij de introductie van de Expansion Pack spreekt SimBin dan ook van een concept car.
Opvallend is tenslotte dat SimBin dit keer niet voor de namen van echte coureurs heeft gekozen, maar voor die van Simracers die zich verdienstelijk hebben gemaakt in de wereld van virtueel racen.
P.S. de rondetijden geven natuurlijk slechts een ruwe indicatie want ik heb maar een paar rondjes in elke auto gereden en al helemaal niets aan de afstellingen gedaan.